Campioana europeana Steliana Nistor n-are bani sa se trateze in Canada

Steliana Nistor la antrenamenteCazul campioanei europene la gimnastica Steliana Nistor, care s-a retras prematur din activitatea competitionala din pricina durerilor resimtite la mina stinga si la spate, a facut valuri la finalul anului trecut. La numai 19 ani, Steliana a parasit cantonamentul de la Deva si s-a intors acasa, la Sibiu, unde este studenta in anul 1 la Facultatea de Educatie Fizica. Initial, Steliana nu a dorit sa puna capat activitatii sportive, ci doar sa faca o pauza. Din pacate, chiar daca nu s-a mai antrenat si nu a mai participat la concursuri, durerile au persistat, ba mai mult, in momentul de fata, Steliana Nistor reuses­te, foarte greu, chiar sa se intretina. „Domnul Belu si doamna Bitang m-au ajutat sa vin la un control la Spitalul Universitar din Bucuresti, la medicul Catalin Cirstoiu, care mi-a pus diagnosticul necroza la mina stinga. Pot sa va spun ca durerile au continuat, iar acum abia mai pot sa duc o cana cu apa la gura. La spate, niciun doctor nu mi-a pus insa niciun diagnostic. Toti au zis ca spatele meu e… varza! Fac, in continuare, un tratament de fizio-kinetoterapie, dar rezultatele nu se vad. Domnul Cirstoiu mi-a promis ca incearca sa ma ajute sa plec in Canada, dar inca nu stiu daca pentru tratament sau chiar pentru operatie. Din pa­cate, eu nu am bani, deoarece nu sint salariata nicaieri. Am incercat sa fiu o perioada instructor de fitness, dar nu ma simt in stare. Domnul Topescu mi-a promis insa ca ma va ajuta sa comentez concursuri de gimnastica pentru TVR, cind fostele mele colege vor concura in tara“, ne-a marturisit, trista, Steliana.

Asteapta ajutor de la FR Gimnastica
Pentru ca nu are banii necesari unui tratament in strainatate, ba mai mult, se descurca greu si cu asa-zisul „cos zilnic“, Steliana a decis sa-si ceara drepturile. „Nu vreau si nu pot sa ma recuperez pe banii mei. Eu am muncit pentru Romania si ca sa-mi fac un rost in viata, nu ca sa ma tratez. Acum insa multi m-au uitat. Normal ar fi ca FR Gimnastica sa ma ajute, dar nu ma mai intreaba nimeni de sanatate. Am incercat sa-i cer ajutorul domnului presedinte Adrian Stoica, dinsul chiar a parut incintat ca l-am sunat si mi-a zis sa astept… Il rugasem sa ma sprijine in intentia mea de a cistiga bani, comentind evolutiile fetelor la tv. De atunci, nu mi-a mai dat niciun semn…“, a continuat fosta sportiva.

Medicii acuza traumatismele repetate
In privinta cazului Stelianei, medicul Catalin Cirstoiu ne-a precizat: „Ca si la alti campioni, este vorba despre un traumatism sportiv repetat. Ea a facut sport de performanta la un nivel foarte ridicat si toti marii performeri au avut de suferit din aceasta cauza. Din punctul meu de vedere, pina la o eventuala plecare in Canada, cred ca un tratament conservator ar ajuta-o, deoarece vorbim despre o fata tinara. Inca nu stiu ce costuri ar presupune deplasarea in Canada, pentru ca nici macar Steliana nu s-a hotarit daca doreste sa se opereze ori numai sa urmeze un tratament“.

Adrian Stoica: „Vom studia cazul“
Presedintele FRG, Adrian Stoica, a parut surprins in momentul in care a fost contactat de revista noastra. „Marturisesc ca ma aflu la un curs de arbitraj, la Doha, in Quatar, si nu stiu ce se mai intimpla in tara. Nu cunosteam, pina acum, problemele cu care se confrunta Steliana. Chiar sint surprins…
Este adevarat, am vorbit cu ea despre posibilitatea de a comenta concursuri de gimnastica, dar atit. Deocamdata, nu ma pot pronunta referitor la subiectul banilor pentru un eventual tratament. Vom studia cazul, acum nu pot da verdicte!“, a declarat domnul Stoica.

Uzura, cheia problemei
Referitor la cauzele care stau la baza problemei Stelianei Nistor, Octavian Belu a explicat: „Vorbim despre boli profesionale. Asa cum jucatorii de tenis fac, in general, epicondilita, gimnastii au probleme la articulatii. In timp, apare uzura, chiar daca se incearca tinerea sub control a acestor afectiuni prin aducerea aparatelor noi, podiumuri de ultima generatie etc. Unii sportivi resimt aceste probleme la 30-40 de ani, altii mai devreme. Ca sport, gimnastica este abia pe locul 10 ca grad de periculozitate, dupa box, schi, hochei pe gheata sau sporturile de contact. Cineva imi spunea recent ca apar mai multe fracturi la fotbalisti decit la luptatorii de K1. Oricum, oricine a facut sport de performanta ramine  probleme, dar unii au organismul mai puternic, iar altii sint fragili“, a incheiat Octavian Belu.

Belu indeamna la prudenta
Seful ANS, Octavian Belu,  recomanda prudenta, inainte ca fosta gimnasta sa decida sa mearga in Canada. „In primul rind, trebuie vazut daca nu exista o clinica mai aproape de tara, in Ungaria sau in Slovenia. Problema e ca multi sportivi au plecat in strainatate fara recomandarile medicilor romani, iar tratamentele nu au avut efect. Si Marian Dragulescu s-a dus peste mari si tari sa faca tratament de kinetoterapie si apoi a ratat la Jocurile Olimpice. Daca va fi cazul, o vom ajuta cu totii, dar din buzunarele noastre. In bugetul ANS nu exista asemenea clauze. Nici FRG si nimeni altcineva nu poate debloca bani publici, dar solutia ar putea veni prin organizarea unor teledoane sau prin cooptarea unor oameni de afaceri dispusi sa cheltuiasca“, a declarat Belu.

Nicolae Forminte: „Steliana avea dureri cind a venit la lot“
In ce ne priveste, am incercat sa aflam din ce moment au inceput problemele de sanatate cu care se confrunta campioana europeana. Nicolae Forminte, antrenorul lotului national feminin de gimnastica, ne-a declarat: „Steliana nu s-a accidentat la Deva, la antrenamentele facute cu mine. Si in 2000, cind antrenam junioarele, la Onesti, am lasat-o acolo sanatoasa. Intre timp, ea s-a pregatit acolo, cu mai multi antrenori, deci nu stiu cind si daca a avut vreo accidentare serioasa. Cert este faptul ca, atunci cind a venit la Deva, ea acuza dureri la spate. Acum insa, cind am vorbit ultima oara, imi spunea ca n-o mai doare atit de rau spatele si ca problema e la mina. Cit s-a pregatit la Deva, nu mi-a spus niciodata ca o doare mina. Oricum, usa noastra ramine mereu deschisa pentru ea, oricind va avea nevoie“.

Prima antrenoare a campioanei acuza: „Problemele la minaau inceput la Deva!
Antrenoarea Raluca Bugner este cea care a descoperit-o pe Steliana Nistor, cind viitoarea gimnasta de lot national avea doar sase ani. Alaturi de Raluca Bugner, Steliana s-a pregatit ulterior la Onesti, a cucerit trei titluri europene la juniori si apoi a ajuns la Deva. Cind a fost intrebata in legatura cu acest subiect si a aflat ca Nicolae Forminte neaga faptul ca Steliana s-ar fi accidentat la mina in cantonamentul de la Deva, doamna Bugner a rabufnit: „Vad ca se arunca pisica in curtea altcuiva! Problemele la mina au aparut la Deva, iar domnul Forminte stie acest lucru. Steliana nu suferise, in prealabil, accidentari… In ce priveste durerile de spate, chiar eu am fost impreuna cu ea la tratament in Germania, in 2005. In toata perioada in care am antrenat-o am avut grija de ea si cred ca problema Stelianei este cauzata de uzura.“

Articol din revistavip.net

5 Responses

  1. It’s really a shame that Steliana now has this kind of difficulties… Today she’s retired, so the injuries worsen (nobody do any treatment)… Sadly, even she’s an olympic medalist and european medalist in gymnastics; the authorities pass the situation to another person (Cirstoui, Belu, Stoica, Forminte)…
    That’s why Raluca Bugner simply explode in fury; now nobody wants to do something about the injuries of Stela… She hasn’t the resources to do a trip to Canada, to do a treatment in Germany, to do a surgery in… the country you like!!!!
    Steliana Nistor, you must be strong!!! Fight for you rights!!! You’ve given your best to Romania!!! Make’em pay back!!! (the less they can do is help you with your wounds). For god’s sake!!! The authorities don’t want problems and act like if nothing happens!!!
    Steliana don’t have to live this hell!!! She’s so kind… Don’t let she transform her love into hate!!! Don’t damage her anymore… She’s a good person… She don’t want a car, a mansion or expensive clothes; she wants to be healthy… Nothing more… Please, just help her with this… Don’t abandon her… Don’t be so cruel…😥
    Nu renunta la Stela, eu cred în tine!🙂

  2. Steliana is right when says that she not want to spend his money with treatment. Would be ironic, a athlete that retires when he gave all efforts for the country, and then, needs pay treatments with the money of his prizes.

    The authorities must to accept their responsabilities. Necrosis, in Steliana’s case, must be caused by repeatable movements, very common in artistic gymnastic. How can the authorities admit the posibility of injuries like that, without have conditions of treatment in own country, and not give any help?

    Here, in Brazil, I’m seeing a situation very similiar. Jade Barbosa has a necrosis in the right hand and needs a treatment in United States. She was not helped by the Gymnastic Confederation and, at the moment, she’s asking colaborations at her site, but always pressing the confederation for a help.

    Fighting for rights sometimes can be stressful, but that’s what must be doing. Go ahead Steliana.

  3. I can not understand how a young man who gave joy to a nation now has such problems.
    Life is unfair or unjust people are

    It is not difficult to say thanks Steliana.

  4. Hola Stela!!!

    Sabes?, estoy muy preocupado por tu situación actual, y más porque las autoridadesde tu país no muestran interés en proporcionarte la ayuda que necesitas, se que tu no nos pides ayuda a nosotros tus fans, pero creo tus problemas de salud son algo graves y se tienen que atender a la brevedad posible, es por ello que al menos a mi, me gustaria poder ayudarte, espero no ser el unico…..

    La verdad es que no se como hacerlo pero espero encontrar alguna forma, por lo pronto sólo te puedo decir que puedes contar con mi apoyo incondicional y que no te preocupes, las cosas van a salir bien!!!!

    Y nunca pienses que me olvidare de tí, aunque no me coniozcas, siempre pienso en tí

    ADIOS mi Strellita

  5. Avicenna(medicul orientului) spunea ,,Daca oamenii isi exerseaza corpurile prin munca si la momente potrivite , ei nu vor mai avea nevoie nici de medici, nici de remedii’’’ insa cati asculta acest sfat. Abia dupa ce ii cuprind disperarea recurg la un kinetoterapeut. Si mamele ar trebui sa inteleaga ca o viata sanatoasa nu duce decat la un copil sanatos.
    Aveti incredere in oameni pregatiti pentru astfel de terapii.

Leave a Reply

