Dau federaţia în judecată

Retrasă din activitatea competiţională din cauza unor probleme medicale majore, sibianca Steliana Nistor, dublă vicecampioană mondială la gimnastică, a făcut dezvăluiri incendiare despre modul în care antrenorul coordonator Nicolae Forminte făcea favoritisme în cadrul lotului, explicând, totodată, de ce intenţionează să dea în judecată Federaţia Română de Gimnastică.

Worlds 2007

Libertatea: Steliana, care este starea ta de sănătate în clipa de faţă?

Steliana Nistor: Am fost la un consult medical la Bucureşti, deoarece am mari dureri la mâna stângă. Medicii mi-au spus că este vorba despre o necroză, care se pare că se va vindeca în timp, dar numai după ce voi urma un tratament adecvat.

În afară de aceste dureri la mână, pe vremea când făceai gimnastică aveai mari probleme şi cu spatele. Le mai resimţi şi azi?

Chiar şi acum, după ce m-am retras din gimnastică, se mai întâmplă, în special dimineaţa, să rămân înţepenită ore întregi. Au fost zile în care din cauza durerilor nu am putut merge la facultate. În timpul Jocurilor Olimpice am putut concura doar pentru că am făcut în interval de o săptămână nu mai puţin de 7 infiltraţii.

Federaţia de Gimnastică te-a sprijinit în vreun fel?

Tot timpul m-am simţit dată la o parte. Mi-au închis uşile de fiecare dată. Ei au ştiut tot timpul că am probleme de sănătate şi nu au făcut nimic pentru a mă ajuta. Am strâns din dinţi şi am mers mai departe, făcând antrenamente pe durere. L-am rugat pe domnul Adrian Stoica să mă ajute ca, măcar după ce am terminat gimnastica, să pot comenta şi eu Campionatele Naţionale. Am rămas doar cu promisiunea. Nu pot să cred că cineva se poate folosi de un sportiv ca de un obiect, iar apoi să-l arunce la gunoi ca pe o măsea stricată. Am discutat şi cu mama şi mă gândesc foarte serios să acţionez federaţia în judecată. Poate doar aşa, cei de-acolo vor înţelege că viaţa noastră este foarte importantă.

Beijing 2008Ai încercat să baţi şi la alte uşi?

Singurele persoane din partea cărora am primit un sprijin real au fost doamna Mariana Bitang şi domnul Octavian Bellu. Datorită dânşilor am putut să ajung la medicul care m-a consultat. Sunt oameni deosebiţi. Nici nu mă aşteptam să primesc un ajutor atât de mare din partea dumnealor, mai cu seamă că nu i-am avut antrenori.

De multe ori ai spus neoficial că ţi-ai fi dorit ca Mariana Bitang şi Octavian Bellu să fie antrenorii tăi. De ce?

Aşa este. Sunt convinsă că dacă dânşii erau antrenorii mei, eu aveam azi medalia de aur la Jocurile Olimpice, la individual compus. Ar fi ştiut să mă pună în valoare aşa cum trebuie. Nu ar mai fi trebuit să stau să plâng pentru locul cinci. Şi echipa ar fi arătat altfel.

Adică?

Păi, după Jocurile Olimpice din China, domnul Forminte a spus că echipa merita locul trei. Eu cred că am ocupat acest loc cu mult noroc. Dacă rusoaicele nu greşeau, ele erau cele care urcau pe podium. Echipa noastră nu s-a pregătit îndeajuns de bine. Dacă fetele ar fi muncit mai mult, ne băteam de la egal la egal cu echipa Chinei pentru primul loc.

Ai avut discuţii în contradictoriu cu antrenorul Nicolae Forminte?

Nu pot spune că am avut astfel de discuţii, dar domnul Forminte făcea mari diferenţe între Sandra Izbaşa şi celelalte fete. Sandra era preferata dânsului. Îmi aduc aminte că, înainte de fiecare concurs, mie îmi spunea doar că trebuie “să-mi ţin chiloţii pe mine”, iar cu Sandra discuta mereu altfel. Chiar şi la Deva se întâmpla acest lucru. Dacă dânsul ne-ar fi acordat tuturor o atenţie egală, probabil că şi echipa ar fi avut un alt rezultat la Olimpiadă. Eu, dacă după un concurs mulţumeam în faţa presei mamei mele şi antrenorilor pentru că am reuşit să obţin un anumit rezultat, aveam discuţii cu domnul Forminte, în vreme ce Sandra le mulţumea doar părinţilor ei şi nu i se întâmpla nimic.

«Existau mari invidii între fete»

Cum te înţelegeai cu celelalte fete?

Din păcate, existau mari invidii între noi.

Ai vorbit cu Nicolae Forminte înainte de a te retrage?

Mi-a spus doar că ar fi mai bine pentru mine să fac acest pas. Dacă m-ar fi încurajat să rămân, nu aş fi renunţat la gimnastica de performanţă.

Vrea să urmeze un tratament în ţară

Steliana nu ţine să-şi trateze neapărat în străinătate problemele de sănătate pe care le are cu mâna şi spatele: “Am discutat şi cu domnul Bellu şi am înţeles că aş putea face acest tratament şi în ţară. Problema e că, în afară de dânşii, nu am primit nici un sprijin din partea altcuiva”, a mai spus fosta gimnastă.

A câştigat 62.000 de euro

Chiar dacă nu se poate considera o fată bogată de pe urma câştigurilor obţinute din gimnastică, Steliana Nistor spune că duce un trai normal. “Am o rentă care este destul de bună, iar în cei 15 ani de gimnastică am câştigat aproximativ 62.000 de euro şi un miliard şi jumătate de lei vechi”, a declarat tânăra pentru Libertatea, adăugând că a primit din partea oficialităţilor sibiene un şi apartament ANL, pentru care plăteşte chirie.

articol din Libertatea

One Response

  1. opa!
    When I saw Bellu saying that the ANS doesn’t have a clause about injuried athletes, I thought that the resolution would come by the justice ground. ….
    About the revelations of Stela… By the way, is a opinion from who has knowledge and interest about the subject: the work of the coach. But she did the opposite that she talked before. She exposed herself and other persons. This is not serious, but some people will confuse things.
    The help of Bellu and Bitang at this time is very important.

Leave a Reply

