Steliana Nistor: „Am mâncat ciocolată până mi s-a făcut rău“

Retrasă din activitatea competiţională după Olimpiada de la Beijing, campioana mondială de la gimnastică merge la balet, dar s-ar întoarce în competiţii.

Steliana Nistor

Stela, cum te mai simţi?
Cu spatele, deocamdată, nu mai am probleme. Asta şi pentru că nu am mai făcut efort. În schimb, mâna stângă continuă să mă supere. Am făcut tratament la Eforie Nord, dar în zadar. Mă doare continuu, nu o pot folosi la nimic.

Ţi-e dor de sala de gimnastică?
Dacă aş spune că nu, aş minţi. Gimnastica a fost şi este viaţa mea. Merg din când în când la sala de gimnastică din Sibiu, dar nu fac antrenamente propriu-zise. Mă joc, fac mişcare, îmi place să alerg în jurul sălii.

Te tentează să revii la lot?
Deocamdată este foarte greu. Am luat şi în greutate, durerile la mână nu m-ar lăsa să lucrez cum trebuie şi, sunt sigură, dacă aş face din nou efort, ar reapărea şi problemele la coloană. Patru aparate, cu siguranţă, nu aş mai putea face, dar două mi-ar plăcea. Aş putea concura la bârnă şi paralele. Am vorbit însă despre acest lucru cu domnul Stoica (n.r. – Adrian Stoica, preşedintele Federaţiei Române de Gimnastică), iar dânsul mi-a zis că nu pot reprezenta România pentru numai două aparate.

Ai fost la Europenele din Italia pentru a le încuraja pe fete. Cum ai fost primită?
Nici nu mai vreau să-mi amintesc. Am fost foarte dezamăgită. Am mers acolo pe banii mei pentru a le încuraja pe fete, iar ele nici un bună ziua nu mi-au dat. Zilnic mergeam câte o oră de la hotelul la care stăteam la sala de concurs pentru a le susţine pe fete, dar degeaba. Cu excepţia doamnei antrenoare Lili Cozma, nimeni nu m-a băgat în seamă. Aşa prost m-am simţit… După concurs m-am dus lângă Drăgoi (n.r. – Gabriela) şi Chelaru (n.r. – Diana), le-am pupat pentru ce au reuşit în concurs, iar ele nici măcar un „Ce faci, Stela?“ nu mi-au adresat. Iar această atitudine o au şi acum, întrucât le sun şi nu-mi răspund niciodată. Nu înţeleg de ce se poartă aşa, că nu am avut nimic de împărţit cu ele. Oricum, am zis că voi mai merge la Internaţionale să le încurajez, iar dacă vor continua cu această atitudine, gata, nu mai merg nicăieri. Nici la Sibiu, dacă vor veni la vreun concurs, nu voi mai merge să le văd. Îmi doream să merg la Deva, duminica, atunci când sunt libere, dar ce rost are. Să bat drumul degeaba? O să învăţ să nu mai pun totul la suflet.

Cu domnul Forminte (n.r. – Nicolae Forminte, antrenorul lotului naţional feminin) păstrezi legătura?
Şi dânsul m-a ocolit în Italia şi nu cred că avea motiv. Eu am spus că dau în judecată federaţia, nu pe dânsul. Domnului Forminte i-am reproşat doar că face diferenţe între fete. La Deva există Sandra şi restul. Chiar şi acum, de Paşte, Sandra a fost acasă, iar celelalte au rămas în cantonament. Le-ar fi putut da tuturor fetelor două zile libere, nu doar Sandrei. Dacă domnul Forminte ştia să ţină aproape fetele de valoare, la Beijing am fi avut medalie.

Cum te-ai acomodat cu viaţa de dincolo de sala de gimnastică? Ţi-ai făcut prieteni?
Prieteni nu am. Mama şi fraţii mei îmi sunt aproape şi-mi ajunge. Mă mai văd din când în când cu colege de la gimnastică şi cam atât. La Universitate nu am reuşit să mă apropii de nimeni. Fetele sunt tare rele şi invidioase.

Ce obişnuieşti să faci în timpul liber?
Nu sunt o petrecăreaţă. Mi-e foarte drag că mi-am terminat casa de aranjat şi îmi place să-mi petrec cea mai mare parte din timp aici. Sigur, săptămânal merg cu fratele meu Marian la teatru, la spectacole simfonice sau de balet. Îmi plac foarte tare.

Acum nu mai ai nici restricţii alimentare…
Sigur, acum pot mânca ce şi cât îmi doresc. Asta nu înseamnă că mănânc mult: un sandviş şi o ciorbă sau supă, cam acesta este meniul meu zilnic. Beau multă apă plată, aşa că nu prea mi-e foame. Imediat după ce m-am lăsat de gimnastică am mâncat ciocolată şi îngheţată. Asta până mi s-a făcut rău. Iar de-atunci mi-a trecut. Nu am luat decât patru kilograme de când m-am lăsat: am 49 de kilograme.

Ce ţi-ar plăcea să faci?
Mi-aş dori foarte tare să antrenez. Dar nu în ţară, ci în afară. Visez ca într-o zi să antrenez la Academia de Gimnastică a Nadiei Comăneci, idolul meu în gimnastică. Deocamdată însă nu am primit nici o ofertă. Dar dacă aş primi-o, aş lua avionul cât de repede pot. Oricum, vreau să-i mulţumesc lui Dumnezeu că am reuşit să mă realizez în viaţă.

Stelianei Nistor îi e dor de cantonamentele de la Deva, dar nu ar respinge o ofertă de antrenor în SUA.

Articol din Cotidianul

14 Responses

  1. Хорошо что удалось отыскать такой замечательный блог, а то последнее время уже начал думать что инет это мусорка сплошная.

  2. Hi Stela!!

    I have known what you do to support your partners, and the way how they have offended you, but you should not feel bad, because someday they will realize how valuable you are.
    You do not deserve such treatment, so better forget what happened and you just think about continuing with your recovery …

    You are the best gymnast and I always support you

  3. Супер статья!

  4. Нет,по настоящиму улыбнул 8 пункт,просто представил такую ситуацию ))).

  5. Неплохо… Огромное спасибо за инфу. Автору респект и уважуха.

  6. Stoica already answered by the Cotidianul, but nothing more explained.. Steliana come showing more objectivity.

    Dont forget us Stela.

  7. Неоднократно доводилось читать подобные посты на англоязычных блогах, но это не значит что ваш пост мне не понравился

  8. Честно говоря, сначала до конца не понял, но со второго раза дошло – спасибо!

  9. Захватывающе. Зачет! и ниипет!

  10. Где то я это уже видел

  11. ANIMO!!!!! TU PUEDES SI LO DESEAS!!!! TU QUE HAS LOGRADO GANAR TANTAS MEDALLAS, ESTO LO PODRAS SUPERAR COMO LO HAS HECHO EN TODAS TUS COMPETICIONES!!!!! CON EL APOYO DE LAS PERSONAS QUE MAS AMAS TU PUEDES LOGRAR LO QUE SEA!!!!
    CUIDATE MUCHO POR FAVOR!!! Y RECUERDA QUE NUNCA DEJES DE SONREIR YA QUE NUNCA SABES QUE PERSONA SE PUEDE ENAMORAR DE TU SONRISA!!!
    JAJAJAJJA

    ATTE. JORGE RUEDA

  12. NO SE SI TRADUJO BIEN JAJAJA

    (TRADUCERE)
    ANIMO !!!!! POATE SĂ dacă doriţi! TU QUE a atins MULTE Victorie medalii, aceasta poate fi depăşită ca ai facut in toate CONCURSURI !!!!! Cu sprijinul dintre oamenii pe care puteţi obţine AMAS LO MAS QUE SEA!
    CUIDATE Mucho rog! Şi nu uitaţi să zâmbească YA Niciodată să ştii niciodată ce-i asta persoană poate dragoste cu zimbetul tau!
    JAJAJAJJA

    ATTE. Jorge Rueda

  13. no te preocupes por las personas malas tu preocupate por compartir tiempo con tus seres queridos!!! los que en verdad aprecian a esa joven humilde y linda, a esas personas que te miran con ojos de alegria y felicidad, si no te hablan por celos o cualquiera que sea su razon que no te importe, los verdaderos amigos son aquellos que siempre estan contigo a pesar de todas las circunstancias sean buenas o sean malas, ellos o ellas siempre van a estar alli!!!!
    espero que te mejores y no te deprimas que aqui en México tienes un amigo, a pesar de que no te conosco tienes mi apoyo, y cuando estes molesta con alguien dime y yo voi a lo golpeo hasta rumania jajajajaja si alguien te hace algo malo dime y lo golpea jajajaj no te creas!!!
    cuidate mucho y que te mejores!!!!

    (traducere)
    nu vă faceţi griji despre persoane rău-ţi face griji pentru schimbul de timp cu cei dragi! care aprecia acest tineri si destul de modest, la aceste persoane te uiţi cu ochii de bucurie şi de fericire, dacă nu, pentru că vorbim de gelozie sau orice motiv nu vă valoarea reală prieteni sunt cei care au întotdeauna cu tine în ciuda tuturor circumstanţelor sunt bune sau rele, sau că ei vor fi mereu acolo!
    Sper ca mai bine şi nu deprimat aici aveţi un prieten in Mexic, cu toate că nu ştiu pe care le-aţi meu sprijin, ca esti cu cineva deranjeaza pe mine si am lovit o voi România jajajajaja dacă cineva are ceva in neregula, spune-mi jajajaj hit-uri şi nu ceea ce crezi tu!
    cuidate mult şi mai bine!

  14. monagym podrias proporcionarme el correo de steliana? por favor si!
    me encantaria platicar con ella!!!

    monagym ar putea oferi cutia poştală Steliana? daca te rog!
    Mi-ar placea sa vorbesc cu ea!

Leave a Reply

